zaantjeamsterdammer.reismee.nl

Zo klaar met werk

Heule lieve schat,

Op het moment dat ik dit tik (00.30 uur), ben ik net thuis van werk. De donderdagavond was meer dan druk! Sodeju. Zit nu thuis aan een glaasje wijn en dus de hoogste tijd om iets van mij te laten horen.

Terwijl jij een import Nepalesin tracht te worden (ik bedoel hiermee de vrouwelijke variant dus he..) en je de meer dan bijzondere lokale gebruiken je snel hebt eigen hebt maakt: je reet afvegen met je linker hand, slurpen en boeren tijdens het eten (je was altijd al een snelle leerling), dacht ik: het wordt tijd dat ik j e weer even op de hoogte breng van een zomaar door-de-weekse Zaanse dag, in Spaans-Mexicaanse stijl. Bij het verhaaltje horen een paar foto's, die zal ik zo bijvoegen.

Waarom aannemers zo allejezus vroeg moeten beginnen, dat weet ik niet, maar om 08.00 uur stonden ze op de stoep om de branddeur tussen Que Pasa en Pancho's op te hangen. Ik heb inmiddels begrepen dat voor Nepalese begrippen dan zo ongeveer de halve werkdag er al op zit. ... FF wennen dus voor jou. En ik mag dus niet klagen. Dus dacht ik: laat ik mijzelf ook eens nuttig maken en is een keer wat voor de zaak gaan doen.

We hebben een nieuw reclame bord gekregen voor op de gevel van Pancho's. Gemaakt door een kunstenares. Denk wel leuk geworden. Beetje zwaar dus Joey heeft me geholpen hiermee om dat ding op te hangen.. Maar die moet natuurlijk uitgelicht worden, dus heb er maar 2 spots op gezet. Weten de mensen in ieder geval welke zaak ze binnenlopen.. Daarna de inmiddels afgehangen deur geschilderd en opgeleukt met de nodige rommel: aan de binnenkant (zijde Que Pasa) heb ik een echt oude WC deur erop geschroefd en aan de Pancho's kant de nodige nostalgische curiosa die op een rommelmarkt niet zou mistaan. Best wel grappig geworden. Daar de regering (...) graag een aparte bak wilde hebben voor de menukaarten, heb ik er daar maar eentje van getimmerd. De kassa's kende de nodige problemen, nadat deze afgelopen week aan elkaar gekoppeld waren, dus was daar een brave borst van die firma die dat heeft gefikst. Hoop ik.

Toen snel naar huis en ff een plons water over me heen gekieperd en weer naar de zaak voor de avondeditie. Nu dus ff niks.. Gewoon slap hangen en lullig kijken. Zoals je weet: dat kan ik ontzettend goed.

Lieverd, het doet me goed om te zien en te horen dat alles goed met je gaat. Geniet er enorm van!! De meer dan gezellige gesprekjes die wij hadden oa op dit soort momenten na het werk, mis ik meer dan. Maar dat is volstrekt van ondergeschikt belang bij de onwijse uitdaging die jij bent aangegaan. Ben super trots op- en met je. Maak er wat van, ook als je zeer binnenkort naar je eindbestemming en gastgezin gaat.

Noom: een onwijs dikke kus en knuffel van mij.

Ik dus.

Reacties

Reacties

Daan en Pat

Ha broer!
Mooi bord zeg! Wel een klusje (net als al die andere klussen ..... .????) .... En de deur is ook mooi weggewerkt! Wij zijn vanmorgen aangekomen in Cannes. De boot ligt niet in de haven maar er uiten dus we worden zo aan wal gezet met een reddingsboot. Haha hebben we dat ook een keer meegemaakt. Zal de fotos vandaag opsturen. Hier is er nu een zonnetje en het is 20 graden. Ja vervelend ????.
Noompje; hoop dat je taalles goed verloopt!! Stampen maar! Kus aan iedereen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!